Pro média

DestinaCZí – Po Česku za tradicemi pro rok 2015 se stal Vodní mlýn Hoslovice

Agentura CzechTourism zařadila Muzeum středního Pootaví Strakonice a Vodní mlýn Hoslovice do soutěže DestinaCZe 2015. Jedná se o soutěž konanou již 3. rokem, kdy široká veřejnost rozhoduje o nejlepších destinacích Česka pro daný rok. Cílem soutěže je zvýšit povědomí veřejnosti o kvalitní nabídce služeb cestovního ruchu v ČR a zajímavých místech, která lze při cestování po naší zemi navštívit.

Vodní mlýn Hoslovice byl zařazen do kategorie: „Po Česku za tradicemi“
O titul nejlepší tuzemské turistické atraktivity soutěžili letošní finalisté od začátku září do konce října. Po tuto dobu přidělovala veřejnost prostřednictvím webových stránek www.destinacze2015.cz hlasy soutěžícím v pěti kategoriích:

  • Fénix – znovuzrozený projekt, kde soutěží památky, které byly „vzkříšeny z popela“
  • Zážitek na 1000 % pro celou rodinu s destinacemi vhodnými pro rodiny s dětmi
  • Cítit se jako doma – destinace EDEN 2015 lákající na regionální gastronomické speciality
  • Trendy novinky 2015, kde o vítězství bojují nově zpřístupněné atraktivity
  • Po Česku za tradicemi odkazující na české tradice.

 

Absolutním vítězem soutěže se stal zámecký pivovar Frýdlant. Výsledky soutěže byly vyhlášeny na Fóru cestovního ruchu v Plzni.
Rozdáno bylo necelých 60 000 hlasů a vítězové jednotlivých kategorií byli slavnostně vyhlášeni na Fóru cestovního ruchu v Plzni. „DestinaCZe je vlajkovou soutěží agentury CzechTourism, v jejímž rámci každoročně představujeme zajímavé turistické atraktivity napříč Českou republikou. Smyslem soutěže je nejen ocenit vítěze, ale především udržovat příznivý vzestupný trend domácího cestovního ruchu a nabádat k cestování po Česku,“ objasňuje generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková.
V kategorii Zážitek na 1 000 % pro celou rodinu, v níž byly nominovány atraktivity vhodné pro rodiny s dětmi, se nejvíce líbil Šumavský Everest, mezi Trendy novinkami 2015 uspěl Relax & sport resort Dolní Morava. Místa odkazující na české tradice soutěžila v kategorii Po Česku za tradicemi. Prvenství si odnesl právě Vodní mlýn v Hoslovicích.
Soutěž DestinaCZe 2015 dala příležitost rozhodnout o vítězi letošních finalistů soutěže EDEN, jejímž tématem byl cestovní ruch a lokální gastronomie, také veřejnosti. U odborné poroty vyhrály Jeseníky se svým produktem Ochutnejte Jeseníky, u veřejnosti zabodovalo Broumovsko.
Objekty, které byly „vzkříšeny z popela“, resp. památky, které prošly obnovou či rekonstrukcí a nyní znovu lákají návštěvníky, soutěžily v kategorii Fénix – znovuzrozený projekt. Právě v této kategorii uspěl obnovený zámecký pivovar Frýdlant, který se stal zároveň absolutním vítězem třetího ročníku soutěže.

Muzeum středního Pootaví Strakonice si ocenění velice váží, jelikož jde o hodnocení samotných návštěvníků. Doufáme, že lidé i nadále zachovají přízeň vodnímu mlýnu a ten jim na oplátku bude stále poskytovat Kouzlo zastavení a plno nevšedních zážitků pro celou rodinu.

 

Vyřizuje: Mgr. Lucie Kupcová
programový a marketingový pracovník
Tel.: 380 422 607/734 123 299; email: lucie.kupcova@muzeum-st.cz

Strakonice 19. 11. 2015